Orice site are nevoie de SEO pentru a se mentine in varf. Site-ul reflecta succesul afacerii tale si o poate ajuta sa iti aduca si mai multe venituri. Suntem departe de a cunoaste intregul potential al internetului. Mediul online poate face adevarate minuni pentru noi, cu conditia sa stim cum sa il utilizam mereu in folosul nostru si sa ne adaptam cerintelor lui. Din aceasta nevoie de schimbare si adaptare continua a aparut SEO-ul.
Practic, un site care are continut bun, de dimensiuni generoase si este innoit constant cu noi texte, poze, linkuri si descrieri ale produselor va avea sanse mai mari de a fi prezent in varful listei de cautari a motorului de cautare Google. Acest gigant american al internetului tinde sa controleze tot ce misca online, asa ca un site care nu raspunde bine criteriilor de cautare Google practic nu exista pe internet.
Competitia pe internet este din ce in ce mai aprinsa acum. Motoarele de cautare ajuta la rezolvarea problemelor a milioane de oameni. Multi nici macar nu mai merg la doctor, ci cauta remedii, leacuri, sfaturi si pareri pe internet. Nu este de dorit un astfel de lucru, dar el se intampla si reflecta foarte bine ceea ce fac oamenii cu internetul in ziua de azi. Statisticile arata ca, atunci cand cauta ceva, oamenii aleg in general unul dintre primele 5 site-uri din lista de rezultate a celor de la Google.
O buna practica SEO nu aduce numai beneficii in reflectarea cautarilor facute pe motoarele de cautare. Optimizarea de tip SEO imbunatateste un site si il face mai usor de folosit de catre utilizatori, dar si mai responsive. SEO-ul nu se limiteaza numai la motoarele de cautare, ci acestea sunt doar inceputul. Bineinteles, sunt si alte motoare de cautare, asa cum ar fi Bing sau Yahoo! Google este mereu mentionat cand vine vorba de SEO deoarece detine suprematia si nu poate fi contestat de nimeni in acest moment.
Astfel, utilizatorii care cauta pe internet anumite produse si servicii pot integra ulterior cautarea lor si in retelele de socializare. Acest lucru inseamna ca ei vor recomanda produsele si serviciile respective pe Facebook, Google+, LinkedIn etc. Datorita unui SEO bun, atunci cand detii o afacere poti lua fata concurentei tale datorita indexarii bune in Google. Astfel, mai multi clienti pot alege produsele tale, chiar daca ele nu sunt la fel de numeroase si diversificate precum cele ale concurentei.
Continutul e regele adevarat al internetului!
Te-ai intrebat probabil de ce toata lumea doreste sa aiba continut? E o adevarata cursa nebuna pentru continut original si voluminos pe toate site-urile. Toti cei care detin site-uri vor ca ele sa aiba descrieri generale, descrieri ale produselor, articole de blog etc. Si nu oricum, ci continut de calitate, un continut care sa fie bine privit de motoarele de cautare si "premiat" asa cum se cuvine, cu o pozitie foarte buna in lista de rezultate ale cautarilor pe internet.
Continutul bun si SEO merg mana in mana si nu pot avea succes unul fara altul. Nu poti face SEO pentru un site al carui continut e slab sau insuficient. Si reciproca e valabila. Fara continut, insa, un site care are o grafica foarte buna nu va fi foarte bine pozitionat in cautarile pe Google. Designul lui nu ajuta foarte mult daca este luat individual, ci trebuie sa fie integrat in imaginea mai larga a site-ului respectiv.
Cea mai buna metoda de a-ti asigura continut de calitate este sa iti angajezi un copyrighter care sa urmareasca indeaproape acest aspect. Pe langa textul pe care il pui pe site-ul tau, acolo trebuie sa ai si continut multimedia. Acesta va fi foarte bun pentru a fi utilizat pe retelele de socializare precum Facebook sau Google+. Revenind la continut, trebuie sa stii ca nu orice tip de continut este agreat de Google.
Textele si descrierile de pe un site nu trebuie sa fie unele "spammy", care sa repete obsesiv anumite cuvinte-cheie. Ele trebuie sa fie naturale, elaborate de oameni pentru oamenii care le citesc. Astfel, vei reusi sa iti atingi obiectivele, chiar daca nu imediat. Acorda mereu prioritate continutului site-ului tau si vei vede ca rezultatele vin mai devreme sau mai tarziu.