Ce riscuri implica SEO

soft lab seo

In unele cazuri, atunci cand faci SEO ai putea sa afectezi destul de grav rankingul unui site in clasificarea celor de la Google. Exista greseli pe care nu ar trebui sa le facem deoarece ele ne vor expune unor riscuri destul de mari. Cei care fac afaceri pe internet isi asuma adesea aceste riscuri pentru a lua fata competitorilor lor cat mai bine. A face un SEO de calitate inseamna, in mod obligatoriu, sa iti asumi si cateva riscuri. Continutul este foarte important in SEO, dar nu orice tip de continut. O echipa completa de programatori web si specialisti in SEO trebuie sa includa si un autor de articole. El va avea experienta necesara in domeniu si, foarte important nu trebuie sa copieze texte din alta parte sau doar sa le traduca din alte limbi.

Google verifica acum si incrucisat, intre mai multre limbi, originalitatea textelor pe care le gazduiesc site-urile. Se spune adesea ca textele de tip SEO sunt prea slabe pentru a cere cuiva sa aiba experienta in scris, insa lucrurile nu stau tocmai asa. Unele greseli facute de cel care scrie textele se rasfrang asupra intregii echipe ce lucreaza la SEO pentru un anumit site. Atunci cand cooptati pe cineva in echipa voastra, e bine sa ii oferiti un training si sa il initiati in tainele acestei meserii, astfel incat sa lucrati eficient ca o echipa. Nu e cazul sa pierzi timp corectand ceea ce a scris altcineva sau sa il inveti pe masura ce greseste. Un set de reguli bine stabilite si comunicate acelei persoane vor reduce timpul pierdut de tine.

Un alt risc pe care merita sa ti-l asumi in SEO este schimbarea designului unui anumit site. Multi programatori se tem ca vizitatorii unui site il vor evita in cazul in care ei vad ca si-a schimbat designul si sectiunile, alaturi de continutul multimedia. In plus, si motoarele de cautare ar putea fi “speriate” de schimbarile majore si bruste ale designului unui anumit site. Totusi, multi uita ca webdesignul este reversibil, iar un site poate fi intors la vechea sa structura si la designul precedent.

Retelele sociale sunt acum la moda peste tot. Nimeni nu mai poate exista pe internet fara a fi prezent si pe acestea. Iti trebuie ajutorul unui specialist in social media, un expert care sa stie cum functioneaza aceasta adevarata afacere. Un specialist in domeniu stie cum sa partajeze continut pe aceste retele, cum sa foloseasca investitia pe care o faci si sa intuiasca eventualele probleme si complicatii ale restrictiilor impuse de Facebook, Google+, LinkedIn etc. Ar fi indicat sa angajezi pe cineva full time pentru aceasta sarcina, un specialist ce iti poate oferi cele mai bune sfaturi si servicii de social media.

Trebuie sa te gandesti mereu care sunt riscurile implicate de activitatea ta SEO si sa cantaresti bine recompensele de care vei avea parte daca iti asumi aceste riscuri. Investitia nu trebuie sa fie ingrijorarea ta prioritara, caci, de exemplu, atunci cand angajezi pe cineva slab care scrie texte, vei vedea ca totul se poate intoarce impotriva ta. Evita sa externalizezi acest serviciu catre o companie sau catre cineva care se ocupa de scrierea textelor, caci surprizele pot fi uriase. A externaliza serviciul de scriere a textelor implica riscul de a avea continut platit foarte ieftin de cineva din exterior, iar o plata infima inseamna si o calitate foarte scazuta a acelor texte redactate de cineva din exterior. Nu in ultimul rand, plagiatul e aspru pedepsit de Google cu scaderea unui site in mod drastic in clasificarea cautarilor utilizatorilor.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *